Korzár logo Korzár Prešov

Nad Bardejovom poklopali základný kameň juhozápadného obchvatu

Trasa, dlhá 5,3 kilometra, s piatimi mostami, sa bude stavať 17 mesiacov.

Obchvat bude dlhý 5,3 kilometra. Vybuduje sa aj šesť mostných objektov.Obchvat bude dlhý 5,3 kilometra. Vybuduje sa aj šesť mostných objektov. (Zdroj: SSC)

Združenie Eurovia – Strabag postaví päť kilometrov bardejovského obchvatu za 33 miliónov eur. V pondelok v Bardejove slávnostne poklopali základný kameň.

Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzár.

BARDEJOV. Slovenská správa ciest začne v marci v Bardejove s výstavbou juhozápadného obchvatu mesta v investičnom náklade vyše 33,2 milióna eur.

Zhotoviteľom stavby na základe verejného obstarávania je združenie Eurovia SK a.s. Košice a Strabag s.r.o. Bratislava.

Tento pondelok bola v bardejovskom hoteli Bellevue nad mestom slávnostne otvorená jeho výstavba.

Protokolárne odovzdanie stavby sa uskutočnilo na bardejovskom mestskom úrade koncom januára.

Zatraktívnenie a komfort

Základný kameň poklopal v pondelok popoludní štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček za prítomnosti zástupcov investora – Slovenskej správy ciest, dodávateľa – združenia Eurovia – Strabag a zástupcov PSK a mesta.

„Ak ma pamäť neklame, je to už viac ako 15 rokov, čo sa primátor snaží o vybudovanie obchvatu, ktorý dnešným dňom začína. Som presvedčený, že obchvat prinesie zatraktívnenie tejto časti pre všetkých obyvateľov a motoristov, pretože tranzit je dnes viac ako 10–tisíc vozidiel, ktoré prejdú mestom,“ povedal na slávnostnom otvorení stavby štátny tajomník.

Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera pripomenul, že cesty prvej triedy v tejto lokalite prenášajú 80 percent celkového výkonu dopravy, takže mesto tento obchvat veľmi potrebuje.

„Som rád, že môžeme poklepať základný kameň a môžem už len poprosiť všetkých obyvateľov, aby mali počas stavby strpenie, pretože prinesie aj strádanie, no po jej odovzdaní nastane pre Bardejovčanov podstatne väčší komfort.“

Za sedemnásť mesiacov

Podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej sa čaká už len na požadované doklady od zhotoviteľa a na zabezpečenie potrebných povolení na čiastočné uzávery ciest.

Cieľom stavby je dosiahnuť vyššiu kapacitu komunikácie, znížiť dopravnú zaťaženosť a zabezpečiť vyšší stupeň bezpečnosti dopravy.

Bardejovčanom by sa malo vďaka stavbe zlepšiť životné prostredie a odľahčiť doprava v centre mesta.

Tranzitná doprava bude vedená mimo zastavanú časť a centrum.

Okrem toho by mal zlepšiť životné prostredie, zvýšiť kapacitu cesty, umožniť vodičom kratší čas prejazdu, zlepšiť dostupnosť zastavaného územia a zvýšiť bezpečnosť dopravy v meste.

Kadiaľ a za koľko

Financie na obchvat, ktorý sa plánuje viac ako 15 rokov, budú z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho operačného programu Doprava. O zákazku sa uchádzalo 23 záujemcov, iba 14 však predložilo ponuku.


Práce na obchvate by sa mali začať už v marci na niekoľkých miestach naraz.
Obchvat by sa mal podľa zmluvy dokončiť do júna 2016. Stavba obsahuje 76 objektov, celková dĺžka obchvatu bude 5,319 kilometra.

Obchvat sa začne pri vjazde do mesta smerom od obce Mokroluh a povedie ponad rieku Topľa, sídlisko Družba a sídlisko Obrancov mieru, okolo cintorína a napojí sa na novovybudovaný kruhový objazd pri terajšej križovatke Ulice kpt. Nálepku a Krátky rad.

Súčasťou stavby bude šesť mostných objektov a štyri križovatky, ktoré zabezpečia napojenie komunikačnej siete na obchvat mesta. Na štyroch úsekoch postavia protihlukové steny v celkovej dĺžke
1 404 metrov.

mh

Na snímke zľava konateľ Strabag s.r.o. Branislav Lukáč, predseda predstavenstva a GR Eurovia SK a. s. Róbert Šinály, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera, uprostred štátny tajomník MDVRR SR Viktor Stromček, predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík, primátor Bardejova Boris Hanuščák a vpravo poslanec NR SR Mikuláš Krajkovič počas začiatku budovania juhozápadného obchvatu mesta Bardejov. Foto: TASR/Milan Kapusta

Na snímke generálny riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest Košice Jozef Fabian počas začiatku budovania juhozápadného obchvatu mesta Bardejov. Foto: TASR/Milan Kapusta

Autor: Mário Hudák

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 441
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 632
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 930
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 321
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 230
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 878
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 674
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 149
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 442
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 592
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 295
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 149
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 442
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 592
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 295
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu