Združenie Eurovia – Strabag postaví päť kilometrov bardejovského obchvatu za 33 miliónov eur. V pondelok v Bardejove slávnostne poklopali základný kameň.
Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzár.
BARDEJOV. Slovenská správa ciest začne v marci v Bardejove s výstavbou juhozápadného obchvatu mesta v investičnom náklade vyše 33,2 milióna eur.
Zhotoviteľom stavby na základe verejného obstarávania je združenie Eurovia SK a.s. Košice a Strabag s.r.o. Bratislava.
Tento pondelok bola v bardejovskom hoteli Bellevue nad mestom slávnostne otvorená jeho výstavba.
Protokolárne odovzdanie stavby sa uskutočnilo na bardejovskom mestskom úrade koncom januára.
Zatraktívnenie a komfort
Základný kameň poklopal v pondelok popoludní štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček za prítomnosti zástupcov investora – Slovenskej správy ciest, dodávateľa – združenia Eurovia – Strabag a zástupcov PSK a mesta.
„Ak ma pamäť neklame, je to už viac ako 15 rokov, čo sa primátor snaží o vybudovanie obchvatu, ktorý dnešným dňom začína. Som presvedčený, že obchvat prinesie zatraktívnenie tejto časti pre všetkých obyvateľov a motoristov, pretože tranzit je dnes viac ako 10–tisíc vozidiel, ktoré prejdú mestom,“ povedal na slávnostnom otvorení stavby štátny tajomník.
Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera pripomenul, že cesty prvej triedy v tejto lokalite prenášajú 80 percent celkového výkonu dopravy, takže mesto tento obchvat veľmi potrebuje.
„Som rád, že môžeme poklepať základný kameň a môžem už len poprosiť všetkých obyvateľov, aby mali počas stavby strpenie, pretože prinesie aj strádanie, no po jej odovzdaní nastane pre Bardejovčanov podstatne väčší komfort.“
Za sedemnásť mesiacov
Podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej sa čaká už len na požadované doklady od zhotoviteľa a na zabezpečenie potrebných povolení na čiastočné uzávery ciest.
Cieľom stavby je dosiahnuť vyššiu kapacitu komunikácie, znížiť dopravnú zaťaženosť a zabezpečiť vyšší stupeň bezpečnosti dopravy.
Bardejovčanom by sa malo vďaka stavbe zlepšiť životné prostredie a odľahčiť doprava v centre mesta.
Tranzitná doprava bude vedená mimo zastavanú časť a centrum.
Okrem toho by mal zlepšiť životné prostredie, zvýšiť kapacitu cesty, umožniť vodičom kratší čas prejazdu, zlepšiť dostupnosť zastavaného územia a zvýšiť bezpečnosť dopravy v meste.
Kadiaľ a za koľko
Financie na obchvat, ktorý sa plánuje viac ako 15 rokov, budú z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho operačného programu Doprava. O zákazku sa uchádzalo 23 záujemcov, iba 14 však predložilo ponuku.
Práce na obchvate by sa mali začať už v marci na niekoľkých miestach naraz.
Obchvat by sa mal podľa zmluvy dokončiť do júna 2016. Stavba obsahuje 76 objektov, celková dĺžka obchvatu bude 5,319 kilometra.
Obchvat sa začne pri vjazde do mesta smerom od obce Mokroluh a povedie ponad rieku Topľa, sídlisko Družba a sídlisko Obrancov mieru, okolo cintorína a napojí sa na novovybudovaný kruhový objazd pri terajšej križovatke Ulice kpt. Nálepku a Krátky rad.
Súčasťou stavby bude šesť mostných objektov a štyri križovatky, ktoré zabezpečia napojenie komunikačnej siete na obchvat mesta. Na štyroch úsekoch postavia protihlukové steny v celkovej dĺžke
1 404 metrov.
mh
Na snímke zľava konateľ Strabag s.r.o. Branislav Lukáč, predseda predstavenstva a GR Eurovia SK a. s. Róbert Šinály, generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera, uprostred štátny tajomník MDVRR SR Viktor Stromček, predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík, primátor Bardejova Boris Hanuščák a vpravo poslanec NR SR Mikuláš Krajkovič počas začiatku budovania juhozápadného obchvatu mesta Bardejov. Foto: TASR/Milan Kapusta
Na snímke generálny riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Slovenskej správy ciest Košice Jozef Fabian počas začiatku budovania juhozápadného obchvatu mesta Bardejov. Foto: TASR/Milan Kapusta
Autor: Mário Hudák
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári